KNVB Seizoen Voorbij – Jaaroverzicht 2018/2019

De laatste wedstrijden in de KNVB competities zijn gespeeld. Vele overwinningen en doelpunten verder hebben verschillende Totelos teams mooie resultaten geboekt dit seizoen. Met als uitschieter het derde kampioenschap op rij voor dames 1! Maar ook dames 2 heeft een goed seizoen gedraaid waar ze alleen hun Totelos zusters in de stand voor zich moesten dulden.

Bij de heren was het tot in de laatste speelronde spannend voor T1. Na een moeizaam begin van het seizoen was er tot in de laatste wedstrijd nog een goede kans op het kampioenschap, maar de concurrentie verzaakte uiteindelijk niet waardoor het slechts een knappe derde plek werd. Zowel T4 als T5 draaiden dit jaar ook goed mee in de bovenste regionen van de derde klasse. Met respectievelijk een derde en tweede plek hebben ze een mooie prestatie geleverd!

Met de introductie van Plotelos kunnen we dit jaar naast de topscoorders ook de gevers van de belangrijkste pass benoemen. Bij de dames heeft Vivian (Da1) dit jaar de meeste assist gegeven: 27 stuks maar liefst! Eentje meer dan Sil (T4) die bij de heren de meeste voorzetten gegeven heeft. Natuurlijk moet iemand ze er uiteindelijk ook nog inschieten. Daarin waren de meest succesvolle spelers bij de dames Yoshka (Da3) en bij de heren Colin (T7). Gezamenlijk wisten zij wel 74 keer het net te vinden. Bekijk ook wie per team het de meeste assists en goals gemaakt hebben dit seizoen op totelos.nl/topscorers!

Natuurlijk blijft zaalvoetbal een teamsport en de doelpuntenrecords worden gebouwd op mooie teamprestaties. Goed positiespel, verdedigend werk en reflexen op de doellijn vormden een groot aandeel in de prestaties van onze KNVB teams dit seizoen! En zelfs wanneer de voetballende prestaties iets tegenvielen werd de derde helft vaak gewonnen met als uitschieter T3 die een riante positie in het Zuipklassement heeft opgebouwd. Hopelijk heeft iedereen op en naast het veld een mooi seizoen gehad en gaan we volgend jaar met weer een jaar extra ervaring er nog een topjaar van maken!

­Jurjen Dekker, Commissaris KNVB

0 Shares:
You May Also Like

Overstappen.nl

De beste en goedkoopste autoverzekering voor studenten! Ben je student en heb je net je rijbewijs gehaald of…